• foto
  • foto
sjena
banner banner banner banner banner banner

POVEĆANJE KUPOVNE MOĆI POVEĆATI ĆE PROMET OBRTNIČKIH TRGOVINA


Na 1. konstituirajućoj sjednici Ceha trgovine HOK-a održanoj 22. rujna u Zagrebu, članovi ovog Ceha osvrnuli su se na rad u proteklom mandatu te su utvrdili smjernice za daljnji rad Ceha u sadašnjem mandatnom razdoblju.

Ceh trgovine HOK-a u ovom mandatu radit će u sastavu Mladen Malta (predsjednik), Marija Subota (potpredsjednica), te članovi i članice Marijana Fudurić, Momir Čiča, Franjo Božak, Milan Nikšić, Ivan Čibarić, Ivan Šantić i Ivan Dujmović.Na početku sjednice, članove Ceha opširno je o dosadašnjim aktivnostima Ceha trgovine HOK-a, na čijem je čelu bio 4 mandata, informirao dosadašnji predsjednik Ceha trgovine Boris Vukelić.Od početka financijsko-ekonomske krize 2008., izgubili smo gotovo 4 i pol tisuće obrtnika-trgovaca i sa broja od 17 i pol, pali na 12 tisuća obrtnika čije je pretežita djelatnost trgovina.Glavni uzrok opadanja broja malih trgovaca je pad kupovne moći, što je potrošače okrenulo najjeftinijim proizvodima, koje lakše (u velikim količinama i s popustima), nabavljaju trgovački lanci. Energiju u narednom razdoblju treba usmjeriti na lobiranje za mijenjanje zakonskog okvira koji nam ne ide u prilog, a potom će, nadajmo se, jačanje kupovne moći građana, oporaviti obrtničku trgovinu, istaknuo je Vukelić.Svi članovi Ceha trgovine i u ovom mandatu, iza sebe imaju dugogodišnje iskustvo u trgovini, i spremni su na temelju svojih iskustava i znanja upozoriti na potrebe zakonske promjene i sudjelovati u savjetovanjima sa zainteresiranom javnošću prije donošenja propisa. Glavne teme i u ovom mandatu tako će biti odnos male trgovine i trgovačkih centara, mali trgovci i njihovi problemi (u starim) gradskim jezgrama, administrativna opterećenja koja ne posustaju ili mijenjaju težište, rad trgovine na otvorenom (tržnice i sl.) …I ovaj Ceh (kao i većinu drugih) opterećuje nelojalna konkurencija (OPG-ova, pokretne trgovine i dugih), rad inspekcija, troškovi i drugi problemi u zbrinjavanju otpada (ambalaže), regulacija radnog vremena i zaštite na radu sl.Specifični problemi i teme malih trgovaca, naglašene na ovoj sjednici Ceha trgovine su razvoj trgovine u nerazvijenim, brdsko-planinskim ili otočnim područjima, objedinjena nabava, kreativna ili specijalizirana trgovina (i ona koja opstaje kroz dodatnu uslugu), oglašavanje ili rukovanje posebnim proizvodima (cigarete, kemikalije), poticaji za uređenje poslovnih prostora i druga ulaganja u konkurentnost …Radi postizanja svojih ciljeva, Ceh trgovine planira suradnju trgovaca sa autohtonim domaćim proizvođačima, lokalnom samoupravom, HGK-om i HUP-om, a posebno će se usredotočiti na prenošenje dobrih praksi iz Hrvatske i Europe u zakone i propise.


Objavljeno: 21.10.2015.


sjena
  • KUPUJMO KOPRIVNIČKO
  • banner banner banner

    Anketa

    Anketa:
    Koliko često koristite usluge ili kupujete od neregistriranih subjekata?
      Često

      Ponekad

      Rijetko

      Nikad

    upis